Monday, December 9, 2013

ihtifal day..5 yrs

Alhamdulillah... sudah 2 tahun ulfah dialam persekolahan. perkembangan ulfah nampak nya sangat baik.. ulfah sudah pandai membaca

Friday, May 31, 2013

little muslimah swimmer.

berdasarkan sukan kegemaran rasullullah kita ni lah.. mama n papa berkobar2 menghantar ulfah belajar berenang...hehehe pakaian pun ala2 muslimah jer.. sopan dan manis.. hehe. comelkan. nampak berseri2 berbaju renang biru . setakat ni dan 2 kali ulfah pergi latihan.. tapi ulfah nampaknya takut2 lagi.. sebab belajar berenang pakai kolam yang dalam.. tak sama macam kolam untuk kanak2 tu.. tu yang buat ulfah takut tu.. kan. takpe sayang... belajar perlahan-lahan.. kalau ikutkan program latihan ni selama 6 bulan... jadi, masih banyak lagi peluang untuk ulfah belajar sampai pandai. kita berusahalah contohi rasulullah selagi kita terdaya ya sayang. nanti bila ulfah dah pandai.. ajar mama, papa dan adik2 pulak okkay.. love u.

Tuesday, April 16, 2013

pool time

seronok bercuti di kampung.. kalau bole tanak balik kan.. 2 bulan dekat kampung puasa juga la atuk n opah melayan cucu.. bukan selalu kita dapat tinggal bersama diorang lama2 macam ni.. banyak yang ulfah buat.. tolong masak..buat karipap.. sapu sampah kat luar.. tengok pacat.. main pasir.. main buaian.. pegi kenduri kawen.. naik moto ngan atuk.. sembahyang berjemaah.. mengaji dengan opah.. macam2 lagi la.. memang tak bosan ulfah dan jihan.. tapi takde la gambar semua tu.. hhehe.. yang ada cuma gambar ni je.. main pool.. haha. ok lah tu kan..

Wednesday, January 2, 2013

gila chatting!!

haaa... tgk anak dara sulong mama nih ..dah pandai nak chatting ye... sebelum nih kat rumah ulfah selalu main ambik oder makanan je ngn mama n papa.. kali nih .. bila bawa ke ofis mama.. mama bagi la ulfah menaip, chit chat dengan papa.. bukan main suka lagik.. haha. ingt kan tak pandai...rupanya.. mmg anak mama nih advance lah..seronok juga baca apa yang ulfah tulis tuh.. hahah. comel je mama rasa.. ade video jgk.. tapi rasanya tak payah la ma upload sebab lambat.. hehe.. papa pun tak percaya ulfah yang chat dengan dia.. dia ingat mama yang taip kan untuk ulfah,... huhu

Thursday, December 27, 2012

ulfah say thankyou to cik ja

comel gila..seronok sangat bila cikja belikan buku ..
i love cik ja.. i thank you... haha.. kunun nk ckp terima kasih kat cik dengan susunan ayat nye sendiri... pandai lah ulfah.. u make me proud!!

Thursday, November 22, 2012

tahun ke dua persekolahan..

sedar tak sedar anak mama sorang ni dah pun nk melangkah ke tahun yang kelima.. bukannya hari jadi ulfah .. tapi perjalanan ulfah kalau dikira secara tahunan la.. hehe. mcm baru je rasa mcam2 ragam ulfah yang comel n keanak2an.. dengan ragam tanak pergi sekolah.. tanak makan mknn sekolah nya.. n mcm2 lagik la.. tup2 da nk masuk tahun kedua ulfah belajar di sekolah... mmmm.. cepat betul anak mama membesar.. ulfah pun tak lama lagi nak dpat adik barukan.. mmg patutla ulfah semakin matang kan.. mama harap ulfah terus maju menjadi anak yang cerdik n pandai n dapat membela nasib adik2 ya.. belajar bersungguh2!

Wednesday, November 21, 2012

2012 ihtifal day

tersentuh hati mama menghadiri hari ihtifal ulfah. sedar tak sedar dah 4 tahun dah anak mama.. sayu pulak rasa hati ni.. cepat sangat rasanya ulfah membesar. semoga ulfah terus cemerlang lagi di masa hadapan. ma tak dpt nk ambil gambar sangat masa ihtifal nih .. sebab adik jihan kita menagis meraung2 sampai muntah2 bila tgk ulfah buat persembahan atas pentas.. dia sedih sangat tgk kakak dia dok sorang2 tanpa mama n papa.. risau kut.. dia kan sayang sangat kat ulfah..